Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı cemiyet süresince kıymeti olan , yetenek, hattıhareket ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına yaraşıklı ) bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğdavranıştirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler dâhilin ayrımsızdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğdavranışebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğdavranışmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biröte filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğdavranışikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, kişioğlu dâhilin hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise tabiatıyla gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, imtihan sonuçları kabilinden mergup davranış bileğdavranışiklikleridir.