marka logo tasarım
Logo nedir? Lügat anlamı olarak temel muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde canlılık gösteren alışverişletmelerin umumiyetle logoları kesimü oyun eder. Fakat birden fazla kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çdüzenışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, hafif anlaşılır, yazıırlanması hafif, kabil başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yaraşır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıaralık lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat birlikte akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu veri çok önemlidir.